on tour - Reisverslag uit Banjar Ubud Kelod, Indonesië van ludwig en Aggie put - WaarBenJij.nu on tour - Reisverslag uit Banjar Ubud Kelod, Indonesië van ludwig en Aggie put - WaarBenJij.nu

on tour

Blijf op de hoogte en volg ludwig en Aggie

23 December 2015 | Indonesië, Banjar Ubud Kelod

Vanochtend vroeg op. 7 uur ontbijt mmm en 8 uur opgehaald door gids met auto. We gaan vandaag de toerist uithangen en gaan eerst naar het olifantenpark. De dieren komen oorspronkelijk van Sumatra en zijn gered van ivoorhandelaren. Onze gids heeft al een jarenlange band met deze olifant ( 15 jaar ) en behandelde m niet met stokken oid. Ook kon je merken dat hij veel van t dier houdt. Kreeg onderweg de tijd om hier en daar te eten en na de rit mocht ie in het water. Hoewel het echt leuk was geeft het toch een dubbel gevoel, tenslotte worden ze nu jarenlang gebruikt om toeristen te plezieren door de hele dag een rondje te lopen. Overdag krijgen ze dan wel weer een uurtje pauze. Ze leven niet in t wild en zijn getraind... Wij waren vroeg maar toen er een show werd gegeven waarbij ze diverse kunstjes vertoonden hoefde het van mij niet meer, ik zou een volgende keer ook niet meer dat circus willen beleven. T is een ervaring dat wel maar deze dieren leven gewoon gevangen.

• 23 December 2015 - 09:35

Soily:

Mooi verslag en ben het met jullie eens. De olifanten hebben het wel beter maar zijn nog steeds niet vrij in de natuur zoals het hoort. En die kunstjes is al helemaal erg. Maar weer een ervaring rijker lees ik wel, 1 van de zovelen.