Poepkoffie / tempel en rijstvelden - Reisverslag uit Banjar Ubud Kelod, Indonesië van ludwig en Aggie put - WaarBenJij.nu Poepkoffie / tempel en rijstvelden - Reisverslag uit Banjar Ubud Kelod, Indonesië van ludwig en Aggie put - WaarBenJij.nu

Poepkoffie / tempel en rijstvelden

Blijf op de hoogte en volg ludwig en Aggie

23 December 2015 | Indonesië, Banjar Ubud Kelod

Op weg naar de koffie! Er schijnt speciale koffie te zijn uit bonen die UITGEPOEPT ! worden door in t wild levende diertjes nml Paradoxurus. Oftewel coffee Luwak. De uitgepoepte bonen worden opgezocht vd grond in het bos en vervolgens wordt er koffie van gemaakt, nou dat klinkt lekker ! We kregen van alles te proeven met als afsluiter deze koffie en ja waarom niet, gewoon opdrinken en het was heerlijke koffie ! ( wel ff gekeken waar de toiletten zijn ) De weg gaat verder we slingeren over kleine weggetjes en komen bij een tempel ( ik had dus mijn lange rok en sjaal id kamer laten liggen) en kregen een sjarong omgeknoopt. Mocht een vrouw haar "periode ' hebben dan mag ze niet naar binnen, maar aangezien ik niet meer de jongste ben en Ludwig een man is was dat voor ons niet van toepassing. Best indrukwekkend en foto s nemen mocht ook. En hup verder . Onderweg kijk je je ogen uit: ze leven pal aan de weg, kleine shops honden op straat, oude ambachten ad kant vd weg. Nu naar de rijstvelden . We nemen even een klein gerecht samen met de gids en echt we hebben prachtige vergezichten op de velden. Ook hier profiteren ze van het toerisme, souvenirs en kleine shops. Na een uurtje vinden we het welletjes en besluiten terug te keren. Morgen staat alweer wat op de planning...

  • 23 December 2015 - 09:39

    Soily:

    Kun je naast die kruiden ook niet wat poepkoffie mee nemen naar NL. Ik ben wel benieuwd hoe dat smaakt.

    Gr. Soily

  • 23 December 2015 - 13:01

    Agetha :

    Hoi, zal even voor je kijken , en anders maar hele bonen zonder kauwen doorslikken, opvangen afspoelen 3 kwartier branden en joy your coffee

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Banjar Ubud Kelod

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 Januari 2016

terugblik

07 Januari 2016

lange reis, thuiskomst

06 Januari 2016

tussenstop

05 Januari 2016

laatste dag

04 Januari 2016

rondje zuiden van Bali
ludwig en Aggie

ondernemend avontuurlijk stel, dat graag erop uit trekt. dit keer voor t eerst met een rugzak naar Bali.

Actief sinds 09 Dec. 2015
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 13097

Voorgaande reizen:

16 December 2016 - 14 Januari 2017

Vietnam en Cambodja

16 December 2015 - 06 Januari 2016

backpacken Bali

08 December 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

08 December 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

08 December 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

08 December 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

09 December 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

09 December 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

09 December 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: