fietsen in binnenland Bali - Reisverslag uit Banjar Ubud Kelod, Indonesië van ludwig en Aggie put - WaarBenJij.nu fietsen in binnenland Bali - Reisverslag uit Banjar Ubud Kelod, Indonesië van ludwig en Aggie put - WaarBenJij.nu

fietsen in binnenland Bali

Blijf op de hoogte en volg ludwig en Aggie

24 December 2015 | Indonesië, Banjar Ubud Kelod

Net terug van een prachtige fietstocht. Samen met 2 man uit Australië zullen we down hill gaan. Maar eerst heeft de gids iets anders in gedachten : koffiebranderij ! Nou dat hebben we gister al gedaan dus voor ons niets nieuws. Maar hier hadden ze zo n diertje in een kooi voor toeristen. Sneu voor t beestje. We willen niet teveel tijd verdoen en stappen op de fietsen. Gelukkig redelijke MTB met goede remmen wat ook wel nodig is. Nu zie je pas het echte binnenland en hoe ze leven. We kregen een kijkje bij een familie, opa en oma etc allemaal een huisje op hetzelfde terrein. Er waren hanen in piepkleine kooien die voor t gevecht gehouden worden brr de Australische jongen redde later een kuikentje uit een watergoot en is terug gezet. Veel houtzagerij onderweg. Ook een enorme boom, je kon de top bijna niet eens zien. Kinderen op een voetbalveldje speelden een partijtje . Zo gingen we verder en kwamen bij de rijstvelden waar we van dichtbij alles konden bijkijken. Helaas spreken ze geen woord Engels maar zo vriendelijk ! Ik mocht zelfs mee-eten bij een mevr . Ze dragen flinke lagen bedekte kleding omdat ze bescherming voor de rietplanten nodig hebben maar ook omdat ze geen bruine huid willen krijgen. Dat vinden ze niet mooi. Slingerend over weggetjes zien we ook nog hoe ze het land bewerken , hier met een machine. Het laatste stukje moesten we er toch aan geloven: naar boven met die hitte. Drijfnat van t zweet komen we terug en kregen een ijskoud doekje aangeboden en mochten we aan de lunch beginnen. Elke keer weer lekker. In de loop vd middag terug en maar goed ook want het weer is omgeslagen donderslagen en de regen komt met bakken uit de lucht.

• 26 December 2015 - 12:54

Soily:

Weet je waarom ze niet bruin willen worden omdat je dan weet dat ze hard en veel moeten werken op het land en vooral arm zijn. Kijk maar naar de Westerse landen, blanke huidskleur en over het algemeen rijk en wat zijn de meeste niet Westerse landen..bruin en ja ...arm.